עגלת בוגבו בי 6 לעומת בי 5 – כל היתרונות והשיפורים

בוגבו (Bugaboo) הוא אחד המותגים המובילים ברחבי העולם בכל מה שקשור לעגלות תינוקות וילדים, ודגם הבי (Bee) של החברה כבר נחשב לוותיק יחסית. דגמי בי 5 ובי 6 הם שני הדגמים האחרונים שיצאו והפכו במהירות לפופולריים ואהובים על הורים רבים. דגם הבוגבו בי 5 שלט בשוק העגלות בארצות הברית ובאירופה, וגם בישראל כמעט לא הייתה גינה שלא ראינו בה עגלת בוגבו בי 5. למרות זאת היו לה כמה חסרונות שהובילו לכניסת מתחרים שנגסו בנתח השוק הגדול שלה, אך רוב הבעיות נפתרו בעגלת בוגבו בי 6. בסקירה שלפניכם נספר לכם מעט על כל אחת מהעגלות, לאחר מכן נשווה ביניהן, נציג את השיפורים של בוגבו בי 6 לעומת 5, כך שתוכלו לבחור את העגלה המתאימה ביותר עבורכם (עגלות תינוק).

קצת על בוגבו בי 5

דגם בי 5 של בוגבו מתאים לתינוקות מלידה עד 17 ק״ג בשימוש שפונה כלפי ההורה, כלומר בניגוד לכיוון הנסיעה, ו-15 ק״ג בשימוש שפונה לכיוון הנסיעה. זו אחת העגלות הבודדות שמציעות את האפשרות הזו. העגלה הזו קלה לתפעול עם קיפול קל ביד אחת לגודל קטן ונוח לאחסון. 

עיצוב ידיות האחיזה והגלגלים השחורים מעניקים לעגלה מראה יוקרתי. גלגלי העגלה מצוידים בכל מה שצריך כדי לאפשר יכולת תמרון טובה, כל הגלגלים באותו הגודל והם קטנים ומתאימים לרחובות העיר. מושב העגלה מרופד בבדים עבים שמסייעים לשמירה על חום בימים הקרים יותר, אך רשת אוורור באמבטיה וגם לא בגג הטיולון. הגגון אינו יוצא דופן בגודלו והוא מעניק הגנה בדומה לעגלות אחרות בשוק ברמת UPF50+ מפני שמש ומים. בתחתית העגלה תמצאו סלסילת אחסון בינונית בגודלה. עגלת בוגבו בי 5 מתאימה לאורח החיים בעיר ונוחה לשימוש בתחבורה ציבורית. 

וגם על בוגבו בי 6 בקצרה

בשנת 2020 יצא דגם בי 6 של בוגבו עם עדכונים ושיפורים רבים. העגלה מתאימה מהלידה ועד גיל ארבע בממוצע, או מעט פחות מכך בהתאם להתקדמות משקל הילד שלכם. המושב יכול לפנות אל כיוון הנסיעה ונגדה, וניתן לכוונן את המושב למספר מצבים וגם לכוון את גובהו כדי להתאים לפעוטות גדולים יותר. העגלה מרופדת בבדים נושמים ורכים, ולכיסוי יש חלון הצצה גם כדי לשמור על זרימת האוויר וגם כדי שתוכלו לראות מה מצב ילדיכם. 

יחידת המושב מתאימה מגיל שישה חודשים, אך כבר מהלידה ניתן להשתמש באמבטיה של העגלה. המושב של עגלת בוגבו בי 6 ארגונומי ויש בו חורי אוורור שלא היו קיימים בדגם הקודם, מה שהופך אותה לנעימה יותר באקלים הישראלי. הגלגלים מוגנים מפני תקרים, מערכת הקפיצים מעניקה הגנה ויכולת תמרון משופרת לעומת בי 5, ובתחתית העגלה נמצא סל אחסון בגודל בינוני. גם את דגם הבי 6 ניתן לקפל ביד אחת והעגלה עומדת מעצמה במצב מקופל, כך שבהחלט נוח לעלות איתה ועם התינוק לתחבורה ציבורית. 

יחידת המושב והגגון של בוגבו בי 6 ו-5

עגלת בוגבו בי 6

דגם בי 6 מציע כמה שיפורים לעומת בי 5. המושבים עדיין ברוחב זהה אך את בי 6 ניתן לכוון לא רק באורכו אלא גם בגובה. שני הדגמים מגיעים עם בדי כרית מרופדים על המושב, אך לבי 6 נוספו חורי אוורור ששומרים על זרימת אוויר טובה יותר. המושב מתאים למשקל של עד 20-22 ק״ג, שיפור לעומת 15-17 ק״ג בדגם בי 5, כך שהעגלה תהיה שימושית לזמן ארוך יותר. מוט הפגוש של בי 6 נשלף ויכול להסתובב. 

הגגון של בוגבו בי 6 גדול יותר ונחשב למידה XXL, גם לאמבטיה וגם למצב טיולון. נוספו חלון הצצה ופאנלים מבריקים ששומרים על זרימת האוויר באופן מיטבי. חלון ההצצה מאפשר לראות את הילד כשהוא פונה קדימה. 

מידות ומשקלים של שני הדגמים

משקלה של עגלת בוגבו בי 5 הוא 8.9 ק״ג עם מושב העגלה ו-9.4 ק״ג עם האמבטיה. והנה עוד כמה מספרים שחשוב להכיר:

אורך במצב פתוח: 85 ס״מ

רוחב במצב פתוח: 53 ס״מ

גובה במצב פתוח: 92 ס״מ

אורך במצב מקופל: 90 ס״מ

רוחב במצב מקופל: 46.5 ס״מ

גובה במצב מקופל: 32 ס״מ

והנה המספרים של בוגבו בי 6 כדי שיהיה לכם קל להשוות:

משקל העגלה: 9.4 ק״ג

רוחב העגלה במצב פתוח: 53 ס״מ

אורך במצב מקופל: 90 ס״מ

רוחב במצב מקופל: 46.5 ס״מ

גובה במצב מקופל: 36 ס״מ

המידות של בוגבו בי 6 נחשבות למשופרות לעומת הדגם הקודם, אך בוגבו בי 5 מעט קלה יותר מבחינת המשקל. 

ידית וקיפול בוגבו בי 6 לעומת בי 5

הידית של בוגבו בי 5 תוכננה באופן טוב יותר כדי להקל על האחיזה והדחיפה ולכן היא נחשבת לטובה יותר. גובה הידית מתכוונן ונע בין 91.5 ל-109 ס״מ. הכוונון הזה הופך את העגלה למושלמת עבור הורים בכל גובה, נמוכים, גבוהים, או ממוצעים. גובה הידית בבי 5 היה בטווח קטן בהרבה, מ-98 עד 105 ס״מ. הגבהים האלה מתאימים להורים רבים, אך פחות נוחים להורים נמוכים מהממוצע או גבוהים מאוד (מבחן העגלות: איזו עגלה הכי מתאימה לעיר? – כתבה מאקו). 

שיפור גדול הוכנס בדגם בי 6 לעומת בי 5 וזו אפשרות קיפול העגלה וניווטה ביד אחת. בנוסף שלדת העגלה עוצבה באופן כזה שלאחר קיפולה היא תעמוד לבד ללא צורך להשעינה או להשכיבה. הפיצ׳ר הזה מקל מאוד להורים שמשתמשים באוטובוסים או ברכבות, וגם בנסיעות לחו״ל ששם משתמשים הרבה בתחבורה הציבורית. 

הגלגלים וסל האחסון 

שני הדגמים מציעים גלגלים שבכולם יש מערכת קפיצים עם יכולת תמרון טובה, אבל הגלגלים של בוגבו בי 6 גדולים יותר וחסינים יותר לתקרים (פנצ׳רים). הגלגלים מצוידים בבולמי זעזועים ובסך הכול מעניקים חווית נסיעה טובה לפעוטות. ככל שהגלגלים גדולים יותר חווית הנסיעה משתפרת, וזה בדיוק מה שקורה בדגם הבי 6. עיצוב הגלגלים שונה בין הדגמים, ושלא תבינו לא נכון – גם הגלגלים של בוגבו בי 5 טובים, אך הם מתמודדים פחות טוב עם דרכים משובשות ושטחי עפר לעומת בי 6. 

שתי העגלות מגיעות עם סל אחסון תחתון שמסוגל להחזיק משקל של עד ארבעה ק״ג, אך העיצוב שונה. בדגם בי 5 יש דפנות רשת על הסל לעומת בי 6 שמכוסה במלואו. 

אילו פונקציות יש בשני הדגמים

עגלת בוגבו בי 6

דגם בי 6 לקח אליו את כל הדברים הטובים שהיו בבוגבו בי 5 ובהם מזרן נושם באמבטיה, אמבטיה מתקפלת לאחסון נוח לאחר השימוש, הטיולון דו כיווני וניתן להושיב את הפעוט עם פניו לכיוון הנסיעה או נגדה, המושב יצוק מפלסטיק, ניתן לשלוף את הבדים ולכבס אותם, ובשני הדגמים יש ידית טלסקופית שמתאימה להורים בגבהים שונים וכן להבדלי הגבהים להורים באותה המשפחה. הידית של דגם בי 6 מתאימה ליותר גבהים, אך גם זו של בי 5 טובה מאוד. 

מה יש בבוגבו בי 6 שאין בבי 5

השיפורים שהוכנסו לתוך עגלת בוגבו בי 6 לעומת דגם בי 5 כוללים רשת אוורור באמבטיה, גגון בגודל XXL להכנה טובה יותר משמש וגשם גם לאמבטיה וגם לטיולון, יש מעקה לטיולון, רשת אוורור במצב טיולון, ניתן לקפלו בקלות ביד אחת, והעגלה עומדת מעצמה במצב מקופל.   

עגלת בוגבו בי 6 לעומת בי 5 – השורה התחתונה

כמו מוצרים אחרים של בוגבו, שני דגמי העגלות האחרונים הם דגמים מצוינים ולא סתם הם הפכו לאהובים כל כך על מיליוני הורים בעולם. האמבטיה גבוהה יותר הודות למתאמים חדשניים שכוללים בולמי זעזועים והעגלה מצוידת בכפתורי זיכרון שמאפשרים לנתק את האמבטיה ביד אחת בקלות ובמהירות. באזור הרגליים ישנו חלון שמספק אוורור מרבי, הגלגלים כדולים יותר והם מתאימים במיוחד לשימוש עירוני. מוט הפגוש במראה עור יוקרתי שניתק לניתוק בקלות ולקיפול עם הטיולון (עגלה נוספת שתעניין אתכם – סייבקס מיוס 3). 

הגגון מתארך עם פתח אוורור שהופך את דגם הבי 6 למושלם עבור מזג האוויר של ישראל וחלון הצצה שדרכו ניתן לשמור על קשר עין עם הפעוט לאורך כל הדרך. המושב הדו-כיווני הייחודי מאפשר הארכה גם באזור הרגליים וגם באזור הגב וגם בו נוספו פתחי אוורור שלא היו קיימים בדגם הקודם באופן שמפחית חימום והזעה. בד המושב תורם אף הוא לוויסות חום הגוף הודות להנדוס חדשני עם מגע רך ואוורירי. 

שלדת העגלה בנויה בצורה נוחה להעמדה במצב מקובל גם כדי לחסוך במקום באחסון וגם כדי שתהיה נסיעה נוחה יותר למשתמשים בתחבורה הציבורית. שיפורים בוצעו גם בידית האחיזה שהיא נעימה למגע עם כיסוי משופר ורחבה יותר. ובנוסף לכל אלה העיצוב האלגנטי מעניק מראה יוקרתי.

שינוי גודל גופנים